Total Pageviews

Saturday, February 13, 2016

New


I just don't know where to start, but Im feeling so damn good with the new me. Bukanlah aku nak mengatakan yang aku terlampau selesa dengan hidup aku sekarang. Nope, tidak sama sekali. Tangan aku ringan menitip setiap huruf di papan kekunci. Sudah lama aku menyatakan hasrat untuk kembali menulis. Untuk berkongsikan apa yang aku rasa. Entah terdetik & keinginan itu semakin keras sejak kebelakangan ini. Mungkinlah in petunjuk Allah SWT. Wallahualam. Tetapi yang pasti. Apa yang direncanakan oleh Allah SWT aku tidak dapat untuk menyangkal betapa besar kuasa-Nya. Hanya padaNya aku berserah, dan hanya padaNya jugak aku meletakkan segala zat yanga da. Kudrat ku Kehidupanku, Matlamat hidupku semua kerananya. dan andai kata semua yang terjadi harini dan perasaan keinginan serta hasrat aku untuk terus menaip tentang perasaanku. Tentang jalan hidupku. Yang mungkin boleh dijadikan pedoman atau peringatan. Atau mungkin juga kerana Dia yang Maha Mengetahui sehingga menyebabkan perassan ini dan keingin yang terlampau kuat ini. maka aku pasrah & akur atas segalanya.Izinkan saya untuk berkongsi & mencoret segala isi hati yang terbuku di hati. Segala kejadian yang berlaku dan dibumi. Dan andai kata ada yang terguris hati atau tidak snenag dengan post saya dikemudian hari, Ampun maaf saya akhiri, sesungguhnya saya juga bukan manusia sempurna yang masih lagi tercari cari cinta hakiki, yang masih belum cukup ilmu didada apatah lagi bersedia menghadapi mati.

Alhamdulillah untuk semuanya. Dan sengaja aku membiarkan coretan yang lamaku, bukan. Bukan niat untuk membuatkan aku terniat untuk kembali seperti dulu, apatah lagi ada yang beranggapan aku seperti sengaja membuka pekung didada. Sama sekali tidak, dengan keadaanku sekarang. Aku bersyukur untuk segalanya. Cuma aku berharap itu cukup untuk membuat aku rasa hina untuk melihat diriku yang dulu. Dan diharap ia dapat menajdi ikutan untuk orang lain supaya dapat berubah menuju kejalan & mendambakan keredhaan Allah. In sha Allah. :)


No comments: