Total Pageviews

Monday, May 9, 2011

Happy Mother's Day.

Xde mood untuk entertain orang langsong.
sekali kau buat aku sekarang.
selamanya aku xkan percaya.
aku try keraskan hati sekeras yang mungkin.

Berusaha membasuh kepala hotak sendiri,
untuk berusaha melupakan semua benda pahit yang dah lepas.
Sebab sakitnya bukan orang lain yang rasa.
pedihnya bukan orang lain yang bau. tapi kita sendiri.

Makanya TRUST NO ONE PEOPLE. itu lah jawapannya.
sebab terlalu percayakan orang laaa ini akibatnya.
membocor dan membongkar rahsia orang.
xmalu ke dengan perangai kau.?

Oh xpe sebab kau xde perasaan.
and kau xpayah laa risau aku pon xkuasa laa nak cita pasal kau.
dekat jantan jantan kau.
sebab? aku bukan macam kau.

Kalau dilihat dari mata kasar.
sebab kau aku kena maki hentam kaw2.
tapi sikit pon aku xpetik nama kau.
aku tadah je telinga aku ni sorang2.

Air mata aku ni yang banyak membazir memang untuk kawan- kawan.
eh tapi boleh consider as kawan ke kalau macam tu.?
Fikir kan lah.
baru sekarang aku tahu inilah dugaan hidup.

Selama aku hidup 22 tahun ni.
Baru sekarang aku rasa aku mula kenal dunia.
aku tahu banyak dah salah aku buat dalam hidup.
sekarang masa untuk memperbetulkan segalanya.

Dan baru sekarang aku temui jawapannya.
yang hakiki yang selalu ada dengan kita.
Padahal ianya dah lama berada di depan mata.
IBU itulah orang terpenting bagi aku sekarang.

Selama aku hidup aku xpernah sedar kewujudannya.
Bukan sebab xduduk serumah.
Tapi sebab xpernah sekepala.
Selalu bertegang urat.

Tapi sekarang baru aku sedar.
Hidup kita memang harus dimanfaatkan untuk mereka yang bergelar Ibu.
Ampunkan dosa selama ni
Saya bukan anak yang baik.

Tapi Ibu tetap tabah membesarkan si hati batu ni.
Terus beri sokongan dekat si degil ni tanpa henti.
Tanpa sikit pon rasa lelah.
Terima Kasih Ibu kerana selalu mempercayakan saya. :)

Walaupun saya bukan anak yang baik
Tapi percaya lah saya masih mampu mempertahakan maruah diri.
Seperti yang selalu ibu pesan walau di mana pun.
YA SAYA SELALU INGAT ITU :)

Segala ajaran yang saya terima sangat membantu sekarang.
Walau dulu selalu argue pasal benda yang xmasuk akal.
Tapi bila sekarang ni. baru saya paham.
Kenapa ibu berkata begitu.

Itulah lumrah hidup.
Itulah hukum alam.
Oleh kerana itu.
TERIMA KASIH IBU :)