Total Pageviews

Friday, March 25, 2011

Intercultural Communication

Pada bulan Mac yang lepas.
class ada trip ke Kg Juara. Pulau Tioman,
mesti xramai yang tahu kan. yang Pulau Tioman tu sebenarnya ada kampung.
mesty korang ingat tu pusat penginapan n percutian je.
masa 1st tu saya pon xtao jugak :) hehe

So, kitorang gerak dari Shah Alam around 1am jugak laa.
semua pelajar kena berkumpul dekat Unisel dulu.
Tuhan jelaa yang tahu betapa peritnya perjalanan tuu.
masa malam tu kan sebenarnya ada orang nangis dalam bas.
sebab dia xnak ikot pergi Tioman.
sebab dia cakap dia xde kawan.
To be honest, sebenarnya i am not ready to go there.
because im always alone and usually friends w everybody. :)
so bila dah pergi berkumpulan macam ni. rasa macam susah nak sesuaikan diri.
tu yang saya tangkap cintan meleleh tuu :'(


nilaa rupa bendera kami.
setiap kumpulan kena lukis bendera.
so nilaa hasilnya group BELIMBING punya idea :D
cantik kan. :)
slogan;
1 spirit 1 team 1 win :)
siap ada lagu lagi oke.
tu tengok muka kakak yang monyok tu.
tu akibat daripada bersengkang mata sepanjang perjalanan nya.
muncung bukan main sedepa lagi.
Ya Allah.




bilaa sampai je dekat jetty.
lihat muka 50sen saya diatas.
nak naik feri tu Ya Allah seksanya.
bayangkanlah 3jam atas feri.
dengan terumbang ambing dia.
hadoiii azabb ^.^
1st 2 hours oke not bad.
naik jam ketiga.
ok im surrender.
saya muntah dulu.
uuweeekk.
maybe sebab xtido or apa kan.
abes badan semua sakit2.
nasib baik ada cik Wana.
dye urut terus elok. :)

Sampai je dah lega kan.
tapi penyeksaan xberakhir lagi.
kitorang kena jalan 2 KILOMETER ok.
nak pergi dekat chalet kitorang.
Ya Allah lagi sekali ujian.
nasib abik jalan dia kecik n betul2 menghadap laut.
nyaman je rasa. redup pulak tu . :)
yang paling xtahan tuu 
chalet kitorang punyalah dekat hujung pulau. HAHA.

So petang tu slot BELIMBING yang pertama.
Agriculture punye slot.
so memanx chill gila laa.
pergi naik hutan tengok pokok getah.
macam taotao dah lama mengidam nak toreh getah. :)
so dapat laa jugak merasa



nilaa rupanya pokok getah yaa.
bagi orang2 bandar yang xpernah tengok. :)

tapi b4 sampai kitorang kena naik rakit ni seberang sungai.
sebab ni penghujung pulau kan.
so air laut dengan sungai bertemu.
tarik tali tarik tali barulaa gerak rakit tuu. 

ok kami pose maut setelah seberang :)
baju kuing nad, baju hitam pon nad haha
yang baju putih tu sarala.
yang belakang tuu.
hmmm alaa xpayah laa tao HAHA

ni muka toya masing2 sebab penat n ada banyak sgt nyamok dekat situu ok :)

Pak Anjang menunjukkan skillnya :)

eh kau noon.
nak jugak hah hambik :)

saya bersama aina berposing di kebun getah :D



saya dan nad kecik
masa menaiki 4x4 pergi pusingpusing akmpong.
eh xlaa :))
kitorang nak pergi tengok kolam air ikan. :)
Malam pon menjelma. lepas makan kitorang ada activity tengok movie bersama kanak kanak cilik Kg Juara.
nak tao xmovie apa? Avatar :)

Esokkan arinyaa.
slot kami yang pertama.
activity menganyam attap.
ooh saya rindu mak long.
layanan yang dia bagi sangat TIPTOP. :)
ada pic saya tapi hehe.
xpelaa kalau nak tengok boleh klik sini
ok :)
kalau xfriend. moh lee add kita. 
tapi bagitau dulu awak sapa. kang saya xapprove kang LOL.

patutnya petang tu kitorang buat keje chill.
iaitu buat rumah.
tapi terpaksa tukar sebab xkan ari ketiga 2 2 slot nk panjat gunung?
gilaaaa? mau putus urat. :D
so nilaaa kami ke Summit.
masa awal perjalanan tu hati dah xsedap.
tapi saya kan pandai sembunyi perasaan.
hahaha KONON.
sampai satu tempat tu.
kitorang kena lalu titi yang kecik.
hanya batang buluh.
masa saya seberang xpikir apa pon.
cuma terasa macam ada orang henjak or pijak batang tu,
nasib baik saya sempat ke tebing.
so xde laa muka tersembam dalam air.
saya mati2 ingatkan Aina yang pijak batang tuu,
rupanya tak.
memang nak kena laa agaknya.
so semua macam suspen.
tanya ok x ok x.
aku dengan confident tunjuk thunbs up.
sebagai tanda ok,
sekali xlama tu.
tunggu yang lain seberang.
tetiba ternampak lengan baju ada darah.
ehh ni pahal lak ni kan.
sekali selak Ya Allah hambik kau.
ada 10 lubang yanga de duri dekat dalam dia.
tapi yang maha besar punye duri MasyaAllah.
ada laa setengah inci. -.-"
tuhan je yang tahu masa tu azab dia.
so perjalanan tergendala sekejab sebab semua tolong saya keluarkan duri.
Alhamdulillah berjaya.
sakitnya xpayah cakap laa.
nasib baik kak Phia bagi idea guna cincin.
untuk tarik duri tu keluar.
dia dapat sumber inspirasi dari besi yang dia keluarkan jerawat.
haha berhasil ok idea dia. :)

semua muka tahan je.
padahal jalan dia.
huh sukar ni baru betul suka duka mengharung liku liku.
hahaha
sempat kau posing kan.
hilang teros sakit tangan tuu?

ok kita berhenti minom dulu.
jauh lagi perjalanan ni.
"xpe slow slow sampai lambat pon xpe"
kata abang nazir merangkap 'tourist guide' kami.
HAHAHA xpayah nk tourist guide sgt laa noon duhhh -.-

nilaaa pemandangan bila dah sampai :)
cantikkkkkk kan??

kami semua kaum Hawa dari kumpulan belimbing berjaya menakluki Summit.
eh eh macam dapat takluk Gunung Everest :))

ini kesemua ahli Belimbing yang berjaya :)

balik tu lepak japp depan laut.
nak mandi pon pk 2 3 kali.
ombak besar macam ni kan.
sapa berani oi!
malam tu kitorang ada sesi camp fire dengan lecturers :)
gila happy time ni.
penat semua hilang.
mana xnya.
dapat pujian melambonglambong.
memanx laa.
HAHAHA :))

LELAKI INI memang gila camera.
SEKIAN TERIMA KASIH :)

nilaa Ramzi.
sape yang berkenan bole add dekat fb.
apa nak url dye?
bolehh click sini.
Ramzi Bustami
merangkap gossip boy saya.
xoxo :D

Ni xtao laa time bila aina capture ni.
masa ni tenagh tunggu nak buat rumah.
best main ketuk2 paku.
n potong potong buluh :))

lepas penat buat rumah.
kita rehat dulu.
bersama 3 orang bujang.
yang monyet tu memang namanya Bujang.
yang 2 orang ni bujang terlajak.
hahaha :)
eh xdelaaa main2 jee.

Petangnyaa turn kitorang ke waterfall.
yang ni paling semangat! :)
dorang cakap viwe dye pon cantik.
sama macam summit.
so nak tao mcm mana. jom kita tengok.
kalau nk ikotkan.
yang mendaki ni lagi senang dari Summit sebab
jalan dye berbatu2.
and xcuram macam Summit.
so senang nak grab.
muka semangat :)
Aina buat aksi rabbit haha

kita rehat sebentar.
kali ni ewan bawak 1 bag je.
semua air letak dalam bag dia.
so kitorang panggil dia ABANG KANTIN :)

tengok laaa waaaaaaaaaaaaaaaaaa :)

dan itu pon saya beraksi.

Tapi xde sorang pon yang mandi.
memandangkan air dia dalam 3kaki,
semua kecut.
lagipon kitorang antara yang terawal datang sini.
tempat ni xpernah lagi orang datang.
batu2 kat sini pon licin.
sebab tu xde orang mandi.
tapi kitorang berkesempatan laa jugak mandi dekat atas tuu.
air dia sumpah xtipoo.
sebijik macam air mineral SPRITZER.
xtipooo weyy.
sempat jugak laa kitorang rehearsal untuk malam kebudayaan malam tu.
baru laa feelfeel hindustan sikit kan.
hahaha
otw turun.

saya bergambar bersama appu.
hahaha
melakonkan watak sebagai Kareena kapoor.
tu yang moden abes tuuu,
tulaaa appa saya :)
nad kecik pulak jadi Karisma Kapoor.
memang habis Indian laaa pakaian dia. :)

nilaaa kesemua kami :))
dengan lecturer budak budak kelas.
dan orang orang yang banyak membantu sepanjang kami disini.
JASA ANDA AKAN DIKENANG :D

nilaaa bila dah xtaoo nak buat apa dalam bas kan.
dari kiri Wana, Tasha SAYA dan Prischa :)

jangan jeles saya dapat boipren mat saleh.
HAHAHA
cintaku tertinggal di Tioman.
Nick I miss youu woooo :))
ada pic saya berdua.
tapi xnak laaa.
sebab semua pon dapat pic berdua dengan dia.
HAHAHA :))
Till here.
BYE Tioman.
saya rindu semua.
saya rindu NICK. rindu Izzati.
rindu Mak Long. rindu Pak Anjang.
rindu Abang Nazir. rindu Pak Sahak.
rinduu SEMUAAAAAAAAAAAAAAA :'(
tsssssssskkkkkkkkkkkk.

Kalau ada sumur di ladang.
boleh saya menumpang amndi.
Kalau ada umur yang panjang.
Insya Allah kita berjumpa lagi.
:)

Assalamualaikum ^.^ 
Lots of Love,
no'on


p/s xtao apa masalah dengan tulisan.
berjuta kali tukar.
last last give up!
nyte peeps.











2 comments:

yay@azidie89 said...

Wahhh bestnya !terasa macam mahu g sekarang je kesana =)

Unknown said...

pegi laaa confirm x menyesal. :)